Portal infoKostrzyn.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal infokostrzyn.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Przez tunel z południa Kostrzyna do centrum miasta pojedziemy dopiero w maju 2022 roku - .:InfoKostrzyn.pl->gminny portal informacyjny:. Kostrzyn w z@sięgu ręki
  Brzeźno | Czerlejno | Gułtowy | Gwiazdowo | Iwno | Jagodno | Kostrzyn | Sanniki | Siedlec | Siekierki | Skałowo | Sokolniki | Trzek | Węgierskie | Wiktorowo | pozostałe | dookoła
Przez tunel z południa Kostrzyna do centrum miasta pojedziemy dopiero w maju 2022 roku
26-11-2020 19:00   Janusz Ludwiczak
Opóźni się oddanie do użytku tunelu i nowego układu drogowego, który ma ułatwić dojazd z południowej części Kostrzyna do centrum miasta.
– Termin realizacji inwestycji został aneksowany. Wykonawca zwrócił się z prośbą o wydłużenie czasu realizacji inwestycji w związku z faktem, że nie był wstanie realizować zadania związanego z budową dróg. Wydłużenie terminu spowodowane jest zmianą technologii wzmocnienia gruntu o palowanie – przyznaje burmistrz Szymon Matysek.
Dopiero w sierpniu przyszłego roku ma być umożliwiony przejazd z os. Strumiany w kierunku Grunwaldzkiej. Zakończenie całej inwestycji ma nastąpić 10 miesięcy później, pod koniec kwietnia 2022 roku.

W połowie przyszłego roku miała zostać jedna z największych inwestycji w Kostrzynie – tunel pod linią kolejową wraz z nowym układem drogowym, który ma ułatwić dojazd z południowej części Kostrzyna – osiedli Grunwaldzkiego, Strumiany, a także Czerlejna czy Klonów do centrum miasta. Inwestycja ta jednak się opóźni

Jak już informowaliśmy w maju wykonawca, firma Strabag zakończyła budowę wiaduktu, który powstał pod linią kolejową z Poznania do Warszawy. Inwestycja, którą wspólnie realizowała gmina Kostrzyn wraz ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe kosztowała blisko 29,5 milionów złotych, z czego 14,426 mln zł dofinansowała kolej.
Pod koniec września zamknięta została ulica Średzka na odcinku od Warszawskiej do Powstańców Wielkopolskich w związku z rozpoczęciem budowy dróg dojazdowych do tunelu po północnej stronie. Mimo to nie uda się oddać inwestycji na czas, czyli do 30 czerwca 2021 r.

– Przerwa związana z budową tunelu i układu drogowego wynikła z faktu, że po pierwsze trwał proces odbioru obiektu tunelu, w którym uczestniczyło PKP Polskie Linie Kolejowe, a który zakończył się z początkiem sierpnia. Plac budowy został przekazany wykonawcy dróg, który w połowie września ruszył z pracami związanymi z budową ronda po północnej stronie tunelu oraz mostu na cieku Strumień w ciągu ulicy Średzkiej. Zlikwidowane zostało także zastoisko wody w samym obiekcie tunelu, które powstało ponieważ nie ma jeszcze zbudowanej kanalizacji deszczowej, która zgodnie z projektem będzie odwadniać cały pas drogi w tym także pod tunelem. Kanalizacja deszczowa zaprojektowana jest jako element infrastruktury drogowej i jest do wykonania w kontrakcie realizowanym przez wykonawcę dróg. Nie była ona w gestii budowy wykonawcy obiektu tunelu, czyli firmy Strabag. Dlatego wykonawca infrastruktury drogowej wykona odwodnienie w najbliższym czasie i będzie budował całą sieci kanalizacji deszczowej. Sama kanalizacja deszczowa wzmocniona jest przepompownią, tak aby woda w należyty i szybki sposób odprowadzana była do rowu – wyjaśniał podczas czwartkowej sesji Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.

Jak już informowaliśmy pojawił się problem ze stabilnością gruntów. Wstrzymane zostały prace związane z budową dróg dojazdowych do wiaduktu (tunelu).

– Pierwotnie w dokumentacji projektowej autor opracowania – firma BBF Sp. z o.o. zaproponowała na odcinku od tunelu do ronda południowego wykonanie tzw. poduszki z kruszywa. Podczas realizacji budowy wszystkie strony kontraktu, a więc Gmina Kostrzyn, Zarząd Dróg Powiatowych, inspektorzy oraz wykonawca podnosili, że to rozwiązanie może nie spełnić zamierzonych oczekiwań. Potwierdził to również powołany przez gminę niezależny ekspert. Przeprowadzone zostały ponowne badania gruntowe.
W porozumieniu z inspektorem nadzoru gmina jako inwestor wystosowała wezwanie do projektanta o wykonanie dokumentacji zamiennej. Wykonawca dokumentacji w pierwszej kolejności rozważał pełną wymianę gruntu na całym blisko 250-metrowym odcinku. Jednakże, zgodnie z rekomendacjami inspektorów nadzoru zaproponowana przez projektanta pełna wymiana gruntów była nie do przyjęcia. Wiązała się z ogromnym ryzykiem, przede wszystkim głębokich wykopów w okolicach nasypu kolejowego i bardzo wysoki koszt. W związku z powyższym projektant (firma BBF Sp. z o.o.) zaproponował kolejne rozwiązanie, a więc wzmocnienie gruntu poprzez palowanie. Ta decyzja poprzedzona była jeszcze raz wykonanymi badaniami gruntowymi. Jest ono zdecydowanie tańsze a przede wszystkim bezpieczniejsze w realizacji. Jednak wiązało się ono z wykonaniem nowej dokumentacji projektowej zamiennej. Dokumentacja projektowa wykonana przez BBF Sp. z o.o. jest gotowa i obecnie przekazana została za pośrednictwem inspektora nadzoru wykonawcy, celem oszacowania kosztów realizacji części związanej z palowaniem. Na ten moment czekamy na ostateczną ofertę wykonawcy
– tłumaczy burmistrz Szymon Matysek.

Dopiero w sierpniu przyszłego roku ma być umożliwiony przejazd z os. Strumiany w kierunku Grunwaldzkiej. Zakończenie całej inwestycji ma nastąpić 10 miesięcy później, pod koniec kwietnia 2022 roku.

– Podjąłem decyzję o aneksowaniu tej umowy. Wykonawca zwrócił się z prośbą o wydłużenie czasu realizacji inwestycji w związku z faktem, że nie był wstanie realizować zadania związanego z budową dróg. Wydłużenie terminu spowodowane jest zmianą technologii wzmocnienia gruntu o palowanie. Ponadto podczas tego roku kilkukrotnie wykonawca sygnalizował nam problemy związane z działalnością swoich brygad ze względu na koronawirusa. Wniosek wykonawcy został zaakceptowany przez biuro inspektorów nadzoru na podstawie protokołów konieczności. Termin ostateczny realizacji tego zadania to 30 kwietnia 2022 roku z zastrzeżeniem, że wykonawca ma ostatecznie zapewnić przejezdność od skrzyżowania ulicy Powstańców Wielkopolskich z Akacjową do ulicy Sienkiewicza do połowy sierpnia przyszłego roku - w tym wykonać przejście przez ciek Strumień wraz z umocnieniem podłoża na tyle trwale aby umożliwić przejazd pojazdom – przyznaje burmistrz Szymon Matysek.

Jak zaznaczył burmistrz obecnie realizowana jest budowa ulicy Miłosza.

– Prace rozpoczęły się. W ciągu kilku dni dokończona zostanie ulica Kopernika, część Sienkiewicza i 3 Maja, gdzie położona zostanie ostatnia warstwa asfaltu tzw. "esemka" – wyjaśnia burmistrz Szymon Matysek.

Burmistrz przeprosił również za wynikłe problemy i zapewnił, że gmina dołoży wszelkich starań, aby w przyszłym roku udało się zapewnić przejezdność ze Strumian na os. Grunwaldzkie.

– Wykonawca rozpocznie prace związane z palowaniem. Problemy związane z budowaniem zdarzają się nie tylko u nas w gminie. Problemy były również na ulicy Wrzesińskiej czy Warszawskiej.
Dla nas najważniejsze jest to, by te utrudnienia komunikacyjne jak najszybciej się zakończyły. Chciałbym raz jeszcze przeprosić mieszkańców. Dobrze jednak , że te problemy pojawiają się teraz, a nie gdy inwestycja jest już oddana i pojawiają się problemy związane z katastrofą budowlaną. Dajemy sobie czas do kwietnia 2022 roku. Ta inwestycja jest dla nas priorytetem. Jesteśmy przekonani, że to słuszna inwestycja, która będzie służyć przez najbliższe dziesięciolecia. Wpłynie ona nie tylko na rozwój miasta i tej części gminy, ale również wpłynie na bezpieczeństwo
– powiedział Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.

Temat ten wywołał sporą dyskusję na czwartkowej sesji rady gminy.

– Firma, która była przedstawiana jako potentat, realizowała niejednokrotnie takie projekty popełniła takie niechlujstwo przy sporządzaniu dokumentacji projektowej. Dziwi, że nie uwzględniono trudnych warunków gruntowych, a były realizowane badania gruntu – stwierdził Grzegorz Banaszak, przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn.

– To nie jest pierwszy przypadek. Kilkanaście lat temu pojawił się problem z obwodnicą Śremu. Palowanie spowoduje wzmocnienie gruntów. Każda inwestycja wiąże się możliwymi komplikacjami, tak samo jest przy remoncie domu – przyznał Maciej Widerowski, inspektor nadzorujący budowę z grupy Euro-Invest.

– Lepiej zrobić tą inwestycję teraz porządnie, lepiej poczekajmy jeszcze chwilę, by później nie było problemów – stwierdził Szymon Frąckowiak, przewodniczący Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Spraw Komunalnych Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn.

Przewodniczący Grzegorz Banaszak pytał burmistrza jakie będą koszty inwestycji, czy wzrosną o milion czy 5 mln zł.

– W tej chwili przygotowywany jest kosztorys inwestorski. W momencie kiedy do nas wpłynie oferta wykonawcy przedstawimy szczegóły. Koszty związane z palowaniem będą pochodzić z budżetu gminy, będziemy musieli zabezpieczyć środki z 2021 i częściowo z 2022 roku.
Aneks zakłada częściowe płatności również w roku 2022. Nie mamy jeszcze rozliczonych wszystkich spraw związanych z firmą Strabag, mimo iż nie ma jej już na budowie
– zaznaczył burmistrz.

Radna Anna Dudzińska dopytywała czy wykonawca nie miał pytań do postępowania składając ofertę oraz czy to dobrze, że palowanie zostanie przeprowadzone zimą
– Czy palowanie na początku roku czy to jest dobry okres? Zalecenia są takie, by wykonywać to w porze suchej – zaznaczyła radna Anna Dudzińska.

– Wiadomo, że idealnymi warunkami pogodowymi byłby lipiec, ale my nie możemy czekać. Warunki gruntowe i wodne raczej się tam nie zmieniają w przeciągu roku – wyjaśnił inspektor Maciej Widerowski.

– Z góry było założenie, że jest dokumentacja kosztorysowa, z którą zapoznał się wykonawca, musiał trzymać się przedmiaru i kosztorysu ofertowego. Do przetargu stanęły 3 firmy. Na podstawie umowy, którą mamy sporządzoną z wykonawcą są możliwości sporządzenia robót zamiennych lub powtarzających się. Będzie też nasz radca prawny sprawdzał tryb postępowania. W najgorszym wypadku będziemy mogli ogłosić przetarg na wybór innego wykonawcy – dodał Daniel Lewicki, kierownik Wydziału Rozwoju Gminy Kostrzyn.

Zastrzeżenia do wykonawcy miał radny Szymon Nadolny.
– Nie zgodzę się, że nie możemy oskarżać firmy BBF. Dlaczego nie zostało zastosowane palowanie, które zostało zastosowane pod wiaduktem. Przepychanki z tą firmą trwają rok. Uczulałem, że tam są problemy z gruntami. W styczniu przyjdą mrozy i ta inwestycja opóźni się o kolejne pół roku – zaznaczył Szymon Nadolny, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn.

– Nie mam w zwyczaju oceniać pracy innego inżyniera – stwierdził Maciej Widerowski, inspektor nadzorujący budowę.

– Zdajemy sobie z tego sprawę. Mamy specjalistów, którzy ten błąd wyartykułowali. My tą inwestycję realizujemy na najbliższe 50 lat. Rozumiem emocje i zdenerwowanie. Przy wielu inwestycjach dzieją się różne problemy, od tego jest kierownik budowy.
W przeciągu ostatnich 6 lat śledziłem wiele inwestycji i nie spotkałem jeszcze dokumentu, który byłby perfekcyjny. Nie żałuję tej inwestycji. Postulowany wiadukt w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, za chwilę mielibyśmy mieszkańców na sesji, że wyburzamy ich domy
– powiedział burmistrz Szymon Matysek.

– Nie kwestionuje, ta budowa jest potrzebna. Błąd popełniła firma BBF, która zastosowała złe technologie – wskazywał radny Szymon Nadolny.

– Na ten moment nie dyskutowaliśmy czy będziemy ubiegać się o odszkodowanie od wykonawcy. W tej chwili najważniejsze dla nas jest zrealizowanie inwestycji. Powinniśmy traktować priorytetowo przeprowadzenie palowania i jak najszybciej połączyć Strumiany Południe z Grunwaldzką. Teraz są emocje, ale za rok będziemy wszyscy cieszyć się z tej inwestycji – odpowiedział burmistrz.

Szczegółową relację z czwartkowej sesji przedstawimy niebawem, w kolejnym artykule.


Fot: Łukasz Wojtkowiak


Fot: Łukasz Wojtkowiak


R E K L A M A

Komentarze (59)

17-12-2020 00:33:43
Nikodem
Do Maciej. Przewodniczący Banaszak to marionetka. Bez zdania, bez jaj. Robi co mu każą bliźniaki. To porażka kostrzyńskiego samorządu.
04-12-2020 08:25:11
Do Maciej
A jak pokazują ostatnie zapowiedzi na poziomie polityki międzynarodowej naszego rządu, zaraz zmaterializuje się ryzyko bardzo ograniczonego dostępu do środków unijnych. Będziemy mieć same "inwestycje" w rodzaju wiaty na grilla. Co do ryzyk, czekam jeszcze, aż przy okazji wiercenia dziur pod palowanie okaże się, że w torfie leży zatopiona łódź Wikingów albo coś równie nieprzewidywalnego i będzie piękna odkrywka przez najbliższe 10 lat...
04-12-2020 07:43:44
@Maciej
Radni nie są od wspierania tylko od kontrolowania racjonalności i zasadności wydatków urzędu! To ich ustawowy obowiązek a szczególnie istniejącej tylko na papierze komisji rewizyjnej! Dzięki "wspieraniu" działań burmistrza gmina z długów nie wyjdzie przez najbliższe kilkanaście lat!
03-12-2020 23:19:30
Maciej
Myślę, że burmistrz powinien wyciągnąć wnioski z sesji i zastanowić się nad radnymi, którzy widać, że nie wspierają. Najbardziej wyraźnie widać to po przewodniczącym Banaszaku, który nie wnosząc nic do sprawy kiedyś i teraz nagle krytykuje i wytyka błędy. A gdzie był do tej pory?
02-12-2020 20:23:13
os strumiany
No to panie przewodnicacy kubiak proszimi o spotkanie z mieszkancami chyba ze chce byc marionrtką gmina
02-12-2020 19:42:41
Mieszkancy
@Vera burmistrz niejest zainteresowany zalozycz sprawe bo swoje dawno osiagnol dla tej inwestycji ,a teraz muszi siedziec cicho,niech mieszkancy dzialaja dalej
02-12-2020 11:57:49
@
drugie dno ? oby tylko drugie...
02-12-2020 11:13:57
Vera
Obowiązkiem burmistrza jest dochodzić należności. Nie zapłacisz podatku za tydzień masz wezwanie a tu proszę, jakie marnotrawstwo publicznych pieniędzy. Jeśli burmistrz nie dba o te sprawy to rada już powinna się tym zająć. Jest to wątpliwe, więc MIESZKAŃCY nie czekajcie. Tam jest drugie dno i przerzucanie winy na wykonawcę?
01-12-2020 22:08:01
Marek
@Gość. Wiceburmistrz nie wykluczył skierowania pozwu. Chyba,że źle zrozumiałam...
01-12-2020 20:42:01
Mieszkancy
Prosimy PANIE burmistrzu o dochodzenie oszkodowania jesli nie jesteśmy zmuszeni zgłośćic ten fakt do prokuratury,lub innej instytucji
01-12-2020 13:52:34
Gość
Dyscyplina finansów publicznych obliguje do dochodzenia odszkodowania w takiej sytuacji. To nie jest prywatne „widzimisię”. Zwłoka w tym zakresie może rodzic ryzyko przedawnienia. To interes całej gminy.
29-11-2020 10:08:51
Wkurzony
@Tadziu Pan radny ma nas gdzieś niestety. Ludzie z os Strumiany ul Strumiańskiej i cześć wsi Strumiany wszyscy razem do Pana burmistrza byśmy musieli się wybrać.
28-11-2020 22:04:50
tadziu
@Wkurzony zbieraj ludzi ja tez bedę zbierał i idziemy do radnego ,a potem pod urząd i telewizji
28-11-2020 21:22:57
Wkurzony
Osielde strumiany są w czarnej dziurze odcięci od wszystkiego a burmistrz ma nas gdzieś. Tak się zastanawiam czy os strumiany należą do Kostrzyna może do Nekli albo do Środy wlkp.
28-11-2020 21:19:14
tadziu
Ale mozna pogratulować radnym ze sie odezwali na tej sesji w tej sprawie bo cały czas była cisza z klubu burmistrza albo specjalnie zeby wygladalo troche lepiej na zlecenie burmistrza to teraz walczyć o oszkodowanie od projektanta pewnie ma ubezpieczenie
28-11-2020 07:09:23
.
Burmistrz mówił o tym, że do tunelu w Grunwaldzkie trzeba by było burzyć domy. Wszyscy widzą, jak wygląda obecny tunel. Gołym okiem widać, że nic nie trzeba by burzyć. Zobaczcie tunel po 92. Problem z tunelem jest jeden - błędne decyzje burmistrza Matyska. Pierwsza o zmianie koncepcji i lokalizacji, druga o zamknięciu 2 przejazdów, trzecia o akceptacji wyniku bardzo drogiego przetargu. W Pobiedziskach było kilka razy taniej.OO tym trzeba pisać!
27-11-2020 23:21:11
Leo
Lepiej gminie wychodzi remontowanie ulic chodników itp.to niech w tym dalej się spełniają a tunel przerósł gminę pomysł był dobry ale nie zawsze wszystko wychodzi.
27-11-2020 23:08:54
Ludwik
Pracownik urzedu mianowana na zastepce powinien szukacz pracy w nowym przedszkolu a nie w urzedzie z tymi wypowiedziemi, pracował w szkole ale poziom sie podniosł to do przdszkola
27-11-2020 22:51:06
Elwira
Znajac Szymona to kłamca pojedziemy w 2023 roku przez tunel gratule wyborcą za takiego super BURMISTRZA
27-11-2020 22:32:42
obserwatorka
W wypowiedzi burmistrza matyska nie zostało nic zrobione wzgłedem projektanta ktory ponoc otrzymał za projekt ponad milion coś to nie tak ,wiedzieli za tam było jezioro Pan Kazimierz Matysek znany historyk wie wszystko,niech mieszkancy odpowiedza na te pytanie se sami o co chodzi
27-11-2020 22:25:14
obserwatorka
kto tu jest nienormalny ogladająć sesje i zapraszając na sesje inspektora nadzoru który niemoze odpowiedziec na zadne pytanie i na koniec wspaniały burmistrz zegna sie z nim zeby niebyło wiecej pytan
27-11-2020 22:10:44
Platfus
Piniendzy nie ma i nie będzie. To mówię ja - Jan Vincent Rostowski z Platformy Obywatelskiej z Bydgoszczu.
27-11-2020 20:45:50
os strumiany
Niebedzie zadnej odpowiedzi ze strony BURMISTRZA I RADNEGO sprawe przekazujemy do telewizji
27-11-2020 19:34:41
os strumiany
Panie matysek sprawdziłem jeden apartament jest wolny w dwóch Apartamentowcach na Oś Strumiany dostaje sie co miesiac 14000 tys złotych na konto za zrobienie fajnego tunelu to zapraszamy do zamieszkania z nami w biedronce moja siostra dostaje 2400 zł i tez muszi tyle kilometrów dojezdzać .Ma pan sumienie spojrzecz w oczy swoim wyborcom
27-11-2020 18:48:59
@Kostrzyn XXI
Housie z Kostrzyna lub/i Giertychu z Pobiedzisk, od wyborów samorządowych minęło 6 lat, czas najwyższy pogodzić się z wynikiem demokracji. Trudno wygrać wybory jak przed I turą wypuściło się zaledwie parę ulotek, gdy tymczasem pozostali kandydaci wręcz zalali gminę swoimi materiałami.
27-11-2020 17:21:55
obserwatorka
@ REDAKCJA dziekuje za odpowiedz
27-11-2020 16:46:55
Kostrzyn XXI
Nie obędzie sie bez zatrudnienia kolejnych osób w dziale promocji oraz oświaty. W zapytaniach konkursowych na pierwszym miejscu przynależność do młodzieży Wszech Walki . Panow Łukaszów nam potrzeba, kolejnych Agatek, wtedy problem przejazdu rozwiążemy ( albo pojawi sie setka podobnych).
27-11-2020 14:23:30
Wynagrodzenie
Burmistrz na praktycznie każdym spotkaniu obiecywał jakoś wynagrodzić te utrudnienia mieszkańców. Prosimy o konkrety - co i kiedy pan Burmistrz zaoferuje?
27-11-2020 09:43:11
Mieszkanka os. Strumiamy
Ok damy radę przeżyjemy i skończy się się stanie pod torami, skończy się I tu można się zgodzić ale dlaczego chociaż właśnie ten przejazd z os. Strumiany na Grunwaldzkie nie był priorytetem, naprawdę Pan Burmistrz nie wyobraża sobie jak nam mieszkańcom os. Strumiany te dojazdy do miasta utrudniają normalne codzienne życie, rok czy 1, 5 można by było przetrwać ale odciąć osiedle na trzy lata to juz jest absurdalny pomysł! I skoro jest to tak ważna inwestycja to dlaczego od ponad pół roku jeśli nie dłużej właśnie na tym etapie gdzie mial być przejazd na os.Grunwaldzie nie dzieje się nic? Nie można było wziąść się za to np.latem?
27-11-2020 09:04:21
!!
Rozumiem ze przejazdy do tego czasu dalej pozostają zamknięte i mieszkańcy zostali przez Pana burmistrza pięknie udupieni...
27-11-2020 08:56:57
Xo
Ta gmina się nigdy nie rozwinie jeśli pieniądze będą marnowane na tak nieprzemyślane i nieudolne projekty
27-11-2020 06:15:10
Do ze strumian.
A skąd ty wiesz kto mieszka a kto nie? Wścibski człowieku. Mieszkam na tym osiedlu prawie 30 lat a znam tylko sąsiadów mieszkających obok mnie. Wez się za robotę i przestań się interesować życiem innych. Kwintesencja tego osiedla - znudzony życiem, wścibski pan 60+.
26-11-2020 23:40:42
.
Ludzie, nie piszcie o dwu burmistrzach. Jest jeden burmistrz wybrany w wyborach i urzędnik zatrudniony na stanowisku zastępcy, z dużymi pełnomocnictwami.
26-11-2020 23:34:25
.
Ciekawe w jakiej kwocie zamknie się całość? 60 milionów? To jest 115 takich ulic jak Pałacowa w Gułtowach, albo 50 km takich dróg jak 2 etap do Buszkówca. Sami sobie odpowiedzcie na pytanie, czy było warto i czy to dobra decyzja?
26-11-2020 23:28:24
Tork
Burmistrze nie mają odwagi publicznie poinformować mieszkańców o opóźnieniach ? Sukcesy łatwo pokazywać, do błędów i problemów trudno się przyznać. Przysłowiowy brak jak!
26-11-2020 23:08:10
skałowo
Szymon działaj w PSL i niebądz MARIONETKOM w gminie bo to wstyd dla wyborców co wybrali albo zrezygnuj
26-11-2020 23:01:12
REDAKCJA
@obserwatorka: nie ma takiej możliwości, gdyż komentarze są moderowane. Zgodnie z regulaminem:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
26-11-2020 22:52:37
obserwatorka
infokostrzyn Czy można prosić wcześniej wrzucać komentarze ?
26-11-2020 21:52:14
Xyz
Czyli 1,5mln na utrzymanie przejazdów nie było, ale miliony na opóźnienia i poprawki są? Skoro palowanie jest najbezpieczniejsza i najtańsza opcja to dlaczego od razu tego nie zrobiono?
26-11-2020 21:18:09
os strumiany
Panie Radny Kubiak prosimy o pociagniecie spodni i pomoć dla mieszkanców Pan otrzymuje z Gminy ok 13 -14 tys zł rocznie z gminy to stać na dojazdy 15 kilometrów do miasta a jak dwa razy to 30 kilometrów lub wiecej zapraszam do komentarza i pomocy
26-11-2020 21:15:39
Mieszkanka
Zgadzam się z Adamem ze sprawa jest mocno śmierdząca .... Jeśli gmina wydaje tak ogromna sumę na (moim zdaniem kompletnie niepotrzebną) inwestycję to sprawa powinna być dopilnowana w każdym calu. Brak przejazdu do Kostrzyna jest dla mnie potwornie uciążliwy a wiadomość że ma to potrwać jescze tyle czasu przeraża ... należy również wspomnieć o bezpieczeństwie ludzi którzy codziennie nielegalnie przekraczają tory ( trdno tez im się dziwić ). Mnie osobiście Najmocniej przerażają przechodzące na „skróty” dzieci ... tylko czekać aż dojdzie do tragedi ....
26-11-2020 21:08:49
tadziu
@ Ze strumian sąmsiedzie a ile lat mieszkasz na osiedlu strumiany ,trzy dopiero sie budujesz ze twierdzisz ze tu nie mieszkam ale moze burmistrz zamieszkana tym osiedlu i jego zastepca do MAJA 2022 zapraszam
26-11-2020 21:08:05
Krzychu
Tadziu to niezły we-stołek jest!
26-11-2020 20:58:14
Ze Strumian
Do tadzia. Ale u nas na osiedlu Srrumiany Południe nie mieszka żaden Tadziu!!!
26-11-2020 20:55:03
Tv
Ludzie zgłaszajcie to do tv! Uwaga, interwencja, tvn, polsat, gdzie się da. Cala ta inwestycja jest coraz bardziej podejrzana. Kontrola i nacisk ze strony mediów nie zaszkodzą, może się dowiemy czegoś nowego.
26-11-2020 20:50:09
obserwatorka
Inwestycje i kasa sie liczy dla inwestora o co tu chodzi
26-11-2020 20:47:20
tadziu
Szanowny Panie burmistrzu to zapraszam do zamieszkania od teraz do zakonczenia inwestycji na Osiedlu Strumiany ,dlaczego Pan oszukuje swoich wyborców i lekcewazy dojazd do miasta i powrót to 15 kilometrów ,nie zdziwie sie jak bedzie protes przed urzedem i moze jakaś telewizja przyjedzie ,podatki kazdy ma płacic w terminie to prosze tez inwestycje w terminie zapraszam mieszkanców do komentarzu i protestu ale tez mozna zrobic na FB
26-11-2020 20:45:45
Do mieszkaniec
Zależy, jaką umowę podpisał burmistrz. Jeżeli się zastanawia, to budzi to podejrzenie.
26-11-2020 20:42:38
zainteresowany
"Projekt stanowi integralną część umowy o roboty budowlane i wykonawca ma obowiązek sprawdzenia takiego projektu przed przystąpieniem do wykonywania robót ustalając jego kompletność oraz poprawność sporządzenia. Następnie wykonawca ma obowiązek dokonywania analizy projektu budowlanego podczas gromadzenia materiałów budowlanych." jeśli dobrze rozumiem nasz wykonawca rozgrzebał co się dało i dopiero zgłosił wątpliwości
26-11-2020 20:32:30
Kst
Tunel stoi w miejscu a wy się bierzecie na za realizacje ulicy Miłosza. To co w końcu jest tym priorytetem? Czy władze nie uważają, że przejazd ze Strumian na Grunwaldzka to powinien być priorytet, a nie nie ulica Miłosza?
26-11-2020 20:29:08
Mieszkaniec
Dlaczego nie zastanawiacie się nad odszkodowaniem? Skoro błąd leży wyraźnie po stronie firmy to w czym problem? To nie przetarg na zakup drzewek, tylko milionowa inwestycja. I to nie wasze prywatne pieniądze, więc nie ma co się zastanawiać tylko żądać wyjaśnień i odszkodowania. Odcięliście ludzi od świata, strach pomyśleć, że do któregoś z mieszkańców nie dojedzie na czas karetka lub straż przez wasze zaniedbania i opóźnienia. Wszyscy mieszkańcy wiedzieli o tych bagnach, szkoda, że władze gminy i banda inżynierów dopiero teraz się o tym dowiedziała.
26-11-2020 20:11:03
@.
12 743 iteracja harmonogramu ;)
26-11-2020 20:05:11
zainteresowany
zatem będziemy budować szybko i drogo. A czas pokaże czy dobrze
26-11-2020 20:02:58
.
Opóźnienia się zdarzają. Problemy się zdarzają. Natomiast dlaczego burmistrz jeszcze 2 miesiące temu mówił coś w rodzaju "na ten moment prace idą zgodnie z harmonogramem i termin się nie zmienia"? Czuję się traktowany niepoważnie! W cywilizowanym świecie po czymś takim ludzie podają się do dymisji.
26-11-2020 19:58:45
Robert
Adam! Co Ci znowu śmierdzi? Nie rozumiesz po polskiemu co jest mówione. Przecież inspektor nadzoru wyjaśnił! Zrób reasumpcję odsłuchania sesji! I przestań filozofować!!!
26-11-2020 19:58:20
Flack
A skąd przypuszczenie że tunel się zakorkuje?Skąd te domniemania?
26-11-2020 19:42:45
Językowiec
Gdy się tunel zakorkuje to nadal będzie stanie "pod torami" w tunelu...
26-11-2020 19:30:34
Adam
Burmistrz miesza się w swoich tłumaczeniach. Grzecznie zgadza się na przesunięcie terminu budowy, żeby wszystko było porządnie zrobione, jednocześnie pozwala na palowanie terenu w niesprzyjających warunkach, które równiez może wpłynąć na jakość budowy. Tu coś śmierdzi na kilometr! Powiedzcie prawdę bo po raz kolejny tłumaczenia są dziwne. Współczuję mieszkańcom osiedla strumianskiego, oj bardzo współczuję.
26-11-2020 19:07:07
Michał
Czyli potwierdziły się problemy. Trudno. Damy radę! Przeżyjemy a później na zawsze skończy się stanie pod torami!!! Ekstra. Do przodu gmino!
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
22

mar

18:00
Kostrzyn
Miejska Droga Krzyżowa:
Fara - Średzka - tunel - Kopernika - 3 Maja - Prądzyńskiego - Matejki - Wyszyńskiego - Parafia bł. Jolanty
(po mszy św. o 18:00)

23

mar

Sanniki
Bieg "Słodka Mila" - Grand Prix Gminy Kostrzyn

11:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
1922 Lechia Kostrzyn - SKS Słupca

24

mar

KOSTRZYN, hala sportowa, ul. Piasta 1 (Szkoła Podstawowa nr 1)
Mistrzostwa Gminy Kostrzyn w Tenisie Stołowym

30

mar

14:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
Lechia Kostrzyn II - Las Puszczykowo

[ wszystkie ]

Sonda
Czy weźmiesz udział w wyborach samorządowych, które odbędą się 7 kwietnia?

TAK

NIE


Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: